Sunday 9 June 2013

matrikulasi 2012/2013

hai :) mata memang mengantuk tapi rasa mahu menaip saja :) hee.takpe lah kan .matrikulasi ,ye ,memang banyak pengalaman pahit manis yg aku lalui di sana.berbagai ragam yang korang leh jumpa ,comel .cute kurus ,cantik ,hensem ,suma ada lah .belajar kat sini ,ramai yang aku dengar ,,matrik ni susah la,payah la ,budak pandai je la yg leh masuk .jangkaan tu semuanya salah .korang kena try masuk dulu ,xlalu ,kita xtahu macam mana ,ape yang berlaku ,bila umur da semakin meningkat pemikiran pun lebih matang and bernilai ,ye akuinya ,aku pasti semua orang juga akan melalui benda yang sama .belajar di matrik xda la susah mana ,yang penting kita mesti berusaha ,and seprti yg aku cakp kan tadi ,yakin and percayalah pada diri sendiri .belajar mana ada yang senang dik oii..semua kene harung dugaan ,susah payah dulu ,matrik ,kepada yang minat sains blh la pilih sains ,n pada yang minat akaun punn begitu jugak ..ok kepda yng nak amik sains ,aku cadangkan korang amik modul2 lah ,sebab xde biology :) grrr subjek killer tue ,even nampk senang kan bio je ,tapi itu lah yang akan mmbuatkan result korang slek ,tak terkecuali pada aku ,tapi sape yg ok bio an sgt minat ok jer teruskan ,yg pnting,mesti fokus n rajin ea :) good luck korang .ok kalau budak akaun ,aku tgk dorang rileks kot ,kul 12.1 dah balik dah ,nak dicompare kan dgn budak sains ,4,5 baru balik dik oi ,,mne larat ,penat maa....tapi itu lah yang korang kene lalui hari2 sampai abis matrik .but dun worry maa.macam yang aku cakap ,teruskan usaha ,aku dulu amik modul satu ,nak bagi sikit nasihat and share ,pastikan tutorial korang semua siap for fizik and math ,sgt penting n membantu ea ,bio salin je skema jawapan ,kimia korang kene wat latihan yang berterusan ,aku punn da dapt habuan nya ,alhamdulilah kimia ku dapat A sem 2 ,sem1 aku dulu dapat b+ je ,disebabkan aku dapat teacher yg baik hati ,aku berusaha tuk mndapatkan A :) tara ,,,dapat jua ,,so ape yang penting even kat mana sekali punn kita belaja ,yang penting tu usaha ,selagi korang berusaha insyaAllah pasti akn dapt ape yg korang ingin kan :) sambil diiringi dgn doa dan tawakal :) ok la ,ade masa nanti aku sambung lagi ok ,salam :)  nie aku bg korang tgk gmbar kami di sana
aku yang bertudung kuning :)

No comments:

Post a Comment